آموزش خصوصی کردن اینستاگرام

خصوصی کردن اینستاگرام به چه صورت می باشد؟

• اگر تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده اید به صورت پیش فرض هر کاربر دیگر در این برنامه به راحتی میتواند صفحه پروفایل شما را مشاهده کند و از پست و استوری های شما دیدن کند. البته به غیر از موراد گفته شده میتواند پیج های موجود در قسمت فالوور و فالووینگ های شما را نیز رصد کرده باشد.
• البته اگر شما فرد حساسی باشید باید خدمت شما عرض کنیم که در صورت غیر فعال نکردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام، دیگران میتوانند از فعالیت اخیر شما نیز اطلاع داشته باشند. همانگونه که گفتیم اگر فرد حساسی هستید و فقط میخواهید پیج های خاص و مد نظر خودتان پست های شما را ببینند باید اقدام به خصوصی کردن اینستاگرام خود کرده باشید.
• دکمه خصوصی کردن اینستاگرام طی آپدیت هایی که توسط اینستاگرام به صورت متداول صورت میگرد در قسمت تنظیمات تغییر میکند از این رو ما سعی میکنیم در این مقاله به صورت واضح تر طریقه پرایوت کردن پیج را برای شما نشان دهیم تا در هر صورت بتوانید در صورت خواست خودتان پیج خود را خصوصی کرده باشید.

مزایا و معایب خصوصی کردن اینستاگرام

خصوصی کردن اینستاگرام محدودیت هایی را برای عموم ایجاد میکند و عملا مشاهده دیگران را بر روی پیج شما متوقف خواهد کرد و از آن پس اگر اکانتی بخواهد محتویات پیج شما را مشاهده کند. باید ابتدا درخواست دنبال کردن را برای شما ارسال کند و بعد از آن در صورت تایید این درخواست توسط شما میتواند پست و استوری های شما را مشاهده کرده و دنبال کننده شما در اینستاگرام شود.
پس اگر شما میخواهید فقط افراد مورد تایید خودتان فالوور پیج شما شوند به راحتی میتوانید این قابلیت را بر روی اکانت خود فعال کرده و احساس امنیت بیشتری بکنید. تنها مزیت قابلیت خصوصی کردن پیج اینستاگرام را میتوان به همین مورد نسبت داد.
در مورد معایب private کردن پیج، باید خدمت شما عرض شود که دیگر، پست های شما امکان انتقال به صفحه اکسپلور را از دست خواهند داد و از آنجایی که میدانید صفحه اکسپلور مکانی میباشد که پیج و پست های شما را به غیر از محدوده فالوور های خودتان به اشتراک میگذارد و احتمال اینکه اکانت شما روز به روز بازدید کننده های زیادی داشته باشد را از دست خواهد داد.

این مورد زمانی اهمیت دار میشود که شما نیاز به دیده شدن داشته باشید. برای مثال ما افرادی را دیده ایم که هدف از ایجاد و مدیریت پیج خود، فروش محصولات خودشان میباشد یا به قولی پیج بیزینسی را ایجاد کرده و نیاز به دیده شدن دارند. اما در نهایت تعجب، حساب خود را خصوصی کرده اند.
پس اگر شما هدف از ایجاد پیج و مدیریت آن برای فروش و یا تبلیغات محصولات خودتان میباشد به هیچ وجهه پیج خود را پرایوت نکنید. اگر توصیه ما را بخواهید ما خصوصی سازی اینستاگرام را برای افرادی توصیه میکنیم که اکانت شخصی دارند و در واقع عکس و ویدیو های شخصی خودشان را در اکانت خود به انتشار در می آورند.
البته حتی در صورت پرایویت کردن اکانت خود، دیگر کاربران در اینستاگرام میتوانند عکس پروفایل، بیو، تعداد پست های منتشر شده و تعداد فالوور و فالووینگ های شما را مشاهده کنند اما نمیتوانند به خود پست و اکانت های فالو شده و فالوور های شما دسترسی داشته باشند.

نحوه فعال سازی قابلیت خصوصی کردن پیج در اینستاگرام

همانگونه که در مطالب بالا گفتیم برای فعال کردن این ویژگی باید از قسمت تنظیمات اینستاگرام اقدام بکنید. اما از آنجا که اینستاگرام تغییرات متعدد در رابط کاربری خود انجام میدهد. گزینه خصوصی سازی پیج در بخش تنظیمات تغییر کرده که از این رو ما در این مقاله هم خصوصی کردن اکانت در گوشی و هم از طریق سایت اینستاگرام را برای شما توضیح خواهیم داد.

پرایوت کردن اینستاگرام در اندروید

پرایویت کردن اینستاگرام در اندروید
در این قسمت برای شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید حساب خود را خصوصی کنید. البته در قسمت اول نحوه خصوصی سازی در اینستاگرام ورژن جدید را برای شما نشان خواهیم داد.

خصوصی سازی در اینستاگرام ورژن جدید

برای خصوصی سازی اینستاگرام در گوشی های اندرویید بعد از اینکه وارد پیج شدید از صفحه هوم به صفحه پروفایل رجوع کرده و در ادامه به مانند مراحل زیر اقدام کنید.
۱. صفحه را لمس و به سمت چپ بکشید و یا از قسمت بالا، آیکون سه خط مانند را لمس و در کارد باز شده آیکون چرخ دنده مانند را به مانند تصویر زیر لمس کنید.

۲. بعد از ورود به قسمت تنظیمات گزینه ” privacy ” را انتخاب کرده و در ادامه از بخش ” account privacy ” را لمس کنید.

و در آخر، در صفحه باز شده کلید ” private account ” را روشن کنید تا اکانت شما خصوصی شده و از این پس، دیگر کاربران با تایید خودتان بتوانند فالوور پیج شما شوند.

پرایویت کردن پیج از طریق سایت اینستاگرام
شما به غیر از برنامه اینستاگرام در گوشی خود میتوانید از طریق سایت اینستاگرام اقدام به خصوصی سازی حساب خود کرده باشید. در ضمن افرادی که سیستم عامل گوشی خودشان آی او اس میباشد نیز میتوانند از طریق همین مراحل اقدام به پرایوت کردن حساب خود بکنند زیرا هم قسمت تنظیمات هر دو شباهت زیادی با هم داشته و هم اینکه از مرورگر سیستم خود میتوانند اقدام کنند.

ورود به سایت اینستاگرام در گوشی
برای ورود به سایت اینستاگرام در گوشی خود کافی ایست مرورگر سیستم خود را باز کرده و سپس به آدرس instagram.com بروید. در ادامه وارد قسمت ورود آن شده و بعد از وارد کردن اطلاعات مربوطه وارد پیج خود شوید.
در ادامه از منوی پایین آیکون آدمک مانند را لمس و در این صفحه، از قسمت بالا گوشه صفحه آیکون چرخ دنده را لمس و از گزینه های موجود در صفحه روبرو شده گزینه ” privacy and security ” را انتخاب و در این صفحه تیک گزینه ” private account ” را بزنید.

حال اکانت شما با موفقیت از طریق سایت اینستاگرام خصوصی سازی شده و آن افرادی که سیستم عامل گوشی آن ها آی او اس بوده میتوانند از این روش استفاده کنند. البته همانطور که گفته شده همین مراحل شباهت نزدیکی برای فعال سازی قابلیت پرایوت در برنامه اینستاگرام در گوشی آی او اس میباشد.

ورود به سایت اینستاگرام از طریق کامپیوتر
۱. وارد سایت اینستاگرام شده و سپس به قسمت ورود آن رجوع کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات اکانت خود، کادر log in را انتخاب کرده تا وارد حساب خود از طریق سایت اینستاگرام شده باشید.

اکانت خود، کادر log in را انتخاب کرده تا وارد حساب خود از طریق سایت اینستاگرام شده باشید.
۲_ حال با انتحاب آیکون آدمک مانند در بالا گوشه صفحه وارد صفحه پروفایل شده و در این صفحه آیکون چرخ دنده مانند که بغل کادر edit profile قرار دارد را انتحاب و در کادر باز شده “ privacy and security” کلیک کرده تا وارد قسمت تنظیمات در سایت اینستاگرام شده باشید.

در نهایت برای خصوصی کردن اینستاگرام خودتان کافیست در بخش ” Account privacy ” تیک “ Private Account” را بزنید.

جمع بندی مطالب

در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم که چگونه میتوانید هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر اقدام به خصوصی کردن اینستاگرام خود کرده باشید. در ضمن به این مورد اشاره شد که در صورت مجبور نبودن به هیچ وجهه اکانت خود را private نکنید تا پیج شما روز به روز بازدید کننده های زیادی جذب کند.

توصیه تیم‌ مای فالو ۹۸ این است ک تا حد امکان از خصوصی سازی اینستاگرام خودتان خودداری کرده و تنها زمانی اقدام به این کار کنید که تصاویر و فیلم های شخصی خودتان را در اینستاگرام به اشتراک میگذارید و اگر پیج شما یک اکانت بیزینسی و فروشگاهی میباشد از این کار صرف نظر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *